»

Thursday, 25 March 2010

kerana B.U.S

ceritanya bermula selepas aku habis midterm bagi subjek enterpreneurship (ETR 300)..Aku nak balik so aku berjalan lah ke bustop di luar kolej..pada pukul 2.00 petang aku menunggu bus seperti kebiasaanya untuk setiap hari..aku menanti dengan kerelaan hati..pada masa yang sama aku mendengar MP3 untuk menghilangkan rasa kebosanan aku..layan jelah..aku bajet dah de bus pada pukul 2.30 petang..tengok2 tak de lagi bus yang lalu di hadapan kolej..yang ada hanyalah bus yang datang dari bandar menuju ke destinasi yang lain..aku menunggu dengan penuh kesabaran..dalam hati aku rasa nak memulakan perbuatan memaki ni..aku memang jenis camtu..kalau sesuatu itu lambat ataupun tidak mengikut kemahuan yang selalu ditetapkan..aku akan berkutuk-kutukan berkenaan perkara tersebut..lama-kelamaan aku berasa hilang semangat lagi untuk menunggu bus awam..dari pukul 2.30 sehinggalah saat ketika jam berdetik 3.15 petang, aku maki2 bus yang datang lambat giler tu..terkeluar kata-kata yang x sepatutnya..seperti "Babi", "Bodoh punyer bus" dan bermacam lagi kata-kata kesat yang timbul dari bibirku ini..

aku mundar-mandir di sekeliling bustop tersebut..orang yang sekali duduk tunggu bus pon raa boring..de lah sorang dak kolej gak yang aku tdiak mengenalinya ..selepas itu datang lagi seorang insan beragama hindu untuk menunggu bus juga..dia tidak lama duduk menunggu..ada teksi yang melintas selang beberapa minit kemudian dia naik teksi itu..aku malas lah nak naik teksi ..banyak kowt duet nk kena bayar gan teksi tu..dah lah duet aku tinggal berapa helai je..selepas itu,pada pukul 4.00 petang..kelibat bus tidak juga kelihatan..aku dah rasa boring giler..bermacam style aku duduk kat bustop tu..sekejap duduk bercangkung tepi bustop,,pastu berdiri gan kaki sebelah letak kat tempat duduk bustop tu..pastu berjalan sekitar bustop berkenaan..perghh ase memang penat menunggu bus ni..perasaan aku memang geram giler gan perkhidmatan bus ni..setiap hari semakin lembap perjalanan bus ulang-alik ke bandar dan dari kolej..berbulu je aku menunggu sampai pukul 4.30 petang..muak .jemu ,penat dan boring,menyamapah pun turut menyelubungi ..jiwa kacau sementara..huhuhu..

tension siot tunggu bus yang tak sampai2 ni..aku rasa nak berjalan kaki dah..kalau tak sekurang-kurangnya dah lama sampai rumah tadi..jam tangan aku menunjukkan syudah hampir dengan pukul 5.00 petang..apa lagi aku pun start lah berjalan kaki..berjalan dan melangkah lagi tapak kaki ini walaupun hati penuh dengan ketensiona yang melanda..dengan tabah menapak kaki ini menuju rumah yang berada di IM 6 sejauh 1 kilometer..masa aku berjalan tu aku pusing2 lah kepala aku sikit ..kowt2 lah de bus yang lalu..perghh ..aku pun berjalan lah dengan hampa..pada pukul 5.10 tetiba ada sebuah kereta mengundurkan ke belakang masa ditengah2 jalan..aku ingat siapa lah orangyer..dalam hati aku"apsal lak kereta ni undur ke arah aku.." apabila tingkap kereta dibuka ..mek budu memanggil namaku "fizy jomlah naikm sekali"huhu.fara pun mengajak aku untuk naik kereta bersama junior2 kitorang yang sem 2 dan sem 4..aku pun suruh lah diowank turunkan aku dekat terminal buis..untuk aku menjalankan urusan cucuk duet nanti..so diweoank pon teruslah menyusuri ke bandar..aku berterima kasih kepada diowank..kalau tak aku terseksa dah menunggu bus dari tadi..huhu ;)
mereka baik hati untuk menumpangkan aku..huhu..aku pon mengucapkan teriam kasih dan sayonara..begitulah cerita aku semalam hari khamis yang bertarikh 25/3/2010...aku berharap lah selepas ni bus jangan lah lemabp2 mampus agi..pleassee lah weii.. ahahaa ;p

2 Romen:

rAy jR...@...Aliff said...

erkkk..pnjang d0wh cter..hehehe..xpe2, yg pntg best,..haha

Hafiszi Isa said...

haha..tulah pasal..

aku citer semua detail dowh..huhu ;)