Thursday 18 March 2010

Me And Family at Balok Beach

hari semalam bersamaan 17 march 2010..hari bufday awek aku gak..famili aku datang dari rumah kazen aku kt jengka 19 tu,pahang..pi mai turn jumpa kazen aku kt air putih..tu yg depa dok pi straight mai jumpa aku skali tu..famili aku dah de kt umah kazen yg jengka 19 tu sejak ari selasa agi..so depa nk pi kuantan utk jejalan saja...semalam pas aku hbis class pukul 4.30 ptg..aku blik umah dulu..mak aku tep0n aku suh aku tunggu kt umah..sat agi depa mai jemput aku sekali pi cherating pada mula perancangannya..pada pukul 5.0o ptg depa sampai depan umah aku..so aku bergegas berciap dan pi terus menuju destinasi berikutnya bersama depa suma..jalan ptg lak sesak gan org balik kerja dan urusan-urusan yg lain..so lewat gak lah nk sampai cherating tu..hari pun dah petang sgt..dlm pukul 6.0o ptg gak dok berbaris kereta dari bandar nk pi cherating..jauh la gak..jalan ikut air putih..so dalam pada masa yg sama gak perjalanan tu..tetiba saja hujan rintik turun berduyun2..ingat lebat dah..rupa-rupanya hujan panas ja..so perjalan diteruskan ..sampai lah di pantai balok..kerana nk pi cherating x sempat dah..hari makin gelap..berpicnic lah kt situ je..suasana di pantai balok tenang je..laut air pasang sedikit..adek kazen aku dan adik-beradik aku yang lain pi tukar baju kt tandas persalinan berhampiran pantai balok tersebut..selepas mereka bersiap dan terus ke tepi pantai bermandi manda..

aku tak mandi pun..mereka dok sibuk manda-mandaan , yang aku ni boleh pulak pi melantak nasi yang dibekalkan oleh kazen aku..hehe..habis licin gak nasi dan laok sayur,ikan..yang aku bengang masa menjamu selera..de lah beberapa ekor kucing ni dok merayau sekitar aku..meminta belas kasihan ..aku bengang bagi jelah tulang yang ada..puas hati ko kucing..hik3..selepas licin mengkedarah nasi tadi..aku pun sertai pesta mandi manda famili aku di tepi pantai...mak abah ,mak sedara dan kak sedara aku x mnadi..just adik2 n adik kazen je mandi..masa depa mandi tu aku snap-snap gmbaq diowank serta gmbaq2 mak abah dan mak kazen aku..adik aku yang ketiga and kelima sebok mencari khazanah di tepi pantai antara siput,cengkerang, dan lain2 lagi..ntah nk buat gan harta karun tu depa suma..huhuhu.. aku tengok adik aku yang last kecik sekali tu dhia namanya paling terkagum mandi-manda..amboi tak padan dengan kecik mandi x ingat dunia..
bukan apa aku takut dia pergi jauh-jauh sgt..hilang lak..nasib de adik aku yang lain jaga dhia ni..isk3..selepas beberapa minit..dalam setengah jam begitu lah spent time utk mandi2 di pantai..hari pun dah berlabuh gelap..so parent dan kazen aku menyuruh diowank..balik..balik2 weyh..hari dah gelap ni..begitulah kendengaran sayup2 suara..huhuhu..mereka suma pon menyalin pakaian diowank kt tandas agi skali..bersih2 kan diri dan menyucikan diri dari pasir juga benda asing yg melekat -lekat kt badan ke..pada masa yg sama, awek aku kol..hehe..dia gan beberapa kawan dia lain pi tgk movie..citer V3 tu..huhu.."imy syg"..ungkapan2 rinduan berbisik..hehe..so selesai siap..parent and kazen ,.dan lain2 bertolak pulang ke rumah sedara aku yang berada di Air Putih..berdekatan gan bandar Kuantan..pada pukul 7.30 malam famili aku and kazen singgah sekejap kt pasaraya Nirwama berhampiran jalan menuju perumahan sedara aku tu..depa suma beli barang-barang keperluan utk dimasak..sayur2, ikan dan lain2 lagi..aku beli ayak 100 plus..dahaga lak asenyer..cadburry bournville aku tidak lupa padamu..huhu..yumy3 aku meratah nya di rumah kazen aku tu nanti..membelek pelbagai barangan di pasaraya tersebut...aku last skali pi beli pringles lak...mkn kudap2 je dlm kereta..aku bersharing mkn gan adek2 aku..bagi sikit kt mak,abah dan adek2..sampai sudah di rumah sedara aku ni..rumah sewa di kawasan perumahan yang aku x sure address nye..huhu..first time aku pi rumah depa ni..not bad lah rumah tu..bise lah rumah bujang anak dara..huhu..aku mandi dan solat isya'..sementara mak,mak kazen and kak kazen aku nga masak2 di dapur..pada pukul 9 lebih aku bersama famili serta kazen aku makan malam..kenyang sudaa..alhamdulillah..pastu..lepak2 di depan lkaca telebesen..tgk citer tv 3 pastu tv 2 lak..huhu..aku sok lak ada class 8.30 je..so aku suh lah kak kazen aku pi hantar balik rumah aku yg kt indera mahkota 6..pukul 11.30 bertolak dari rumah depa nk pi rumah aku ni..tolong belikan jap air mineral kat petronas sementara kereta diisikan minyak petrol..selepas beberapa minit..samapi lah di rumah aku ni..bersalam jap dan mereka pun bersurai pulang semula..