»

Wednesday 24 February 2010

Sikit Lagi Cari Nahas..

petang tadi..dalam pukul 4.30..aku nak balik rumah...kiranya aku dah habis class lah..aku balik naik motor kawan aku si Najib tu..aku bawak lintang pukang camtu saja..sebab apa aku bawa laju..x da helmet punca aku makin lajukan karburator enjin tu...

aku cucuk satu2 moto orang lain dengan kereta-kereta lain..sampai dekat dengan area petronas aku bawa cam biasa lah..pas2 aku nak potong sebuah lori di hadapan aku ni..aku dah nampak lori tu bagi signal dengan tiba-tiba..dah lah aku ikut belah kanan masa aku potong kereta yang dah lepas tadi..yang lori ni dengan tibanya nak berhenti sebelah kanan juga..

aku pun pe lagi..terpaksa lah potong laju lagi dari lori itu..punya lah..perghh..sikit lagi nak kene body lori tu..aku potong lori tu sampai makan lebih bahu kanan ..sampai atas tanah kowt..memang gabra jugak masa cucuk..nasib baik lah lepas sudaa.alhamdulillah...pastu lepas potong lori..sampai kat traffic light aku pakai main redah je..nak cepat punya pasal..wo00.. banyak kali gak aku redah masa balik rumah gan pergi ke kolej petang tadi..

itulah pengalaman aku main2 cucuk kenderaan lain..banyak kali dah aku buat camtu...masa kat kampung dulu..aku dah potong lori..saja maen2 lumba kononya..dalam kelajuan haruslah berwaspada selalu..akhirnya siapa merana ketangisan kita..ratapilah pemergian dengan cara lebih terhormat..ingat berhati-hatilah di jalan raya..yang baik dijadikan teladan dan yang buruk dijadikan tauladan kita semua..

2 Romen:

husna yg suka pada muzik said...

waaaa....mmg merbahaya la anda membawa kenderaan anda..
fuuuhh..jge la ckit keselmatan diri anda..hehehe...
anda ade org yg tersayangkan?? ingat la..hehehe...
tapi x pe...
gudluck taw....
see u then..
if anything just find me at facebook.
search:jaijatul uchena..
hehehe

cik aiLebiu said...

hu hu bahaya~