»

Wednesday 3 November 2010

aku dalam dilema


what i should do now?hurmm..aku rasa dalam keresahan dalam kehidupan aku..kini aku harus pilih anatara dua jawapan kemungkinan iaitu berpisah dari badan ataupun teruskan kisah ini dengan kesengsaraan seumur hidupku...

aku bingung mencari kemungkinan tersebut..tetapi aku harus jua meredah untuk kebaikan dua pihak yang ternanti-nanti aku di sana..selayaknya memang aku tidak mungkin memilikinya suatu hari kelak..

walaupun begitu aku tidak membiarkan nya lara merendum selamanya, lebih baik berkawan sahaja..aku sering dihantui bayangan sendiri..menyakiti hati aku sendiri dikala bahagia mengusik jiwa..arghhh!!! aku bingung...

aku tak mampu membiarkan hidupnya lara walaupun sekecil zarah..perbandingan yang agak ketara membuatkan diriku begini..dilema untuk penentuan masa hadapan ku jua..apakah semua ini harus berlaku??aku tidak sanggup hidupnya terabai dengan penampilan diriku yang kecil ini dimata kedua orang tuanya dan orang tua ku...

aku baru setahun jagung..dan mula berasa hidup di atas muka bumi yang fana ini..masih terlalu awal untuk aku semua ini..bagaimanakah nanti aku yang menyebabkan keperitan bagi hidupnya..?aku takut itu akan menjadi pemusnahan dalam kebahagiaan..kesakitan dalam diam..semua akan musnah dan akhirnya bercerai sudah tanpa penghujungnya...

aku harus menetukan ianya sekarang juga..aku tidak sanggup lagi..menahan kedukaan kedua orang tua ku..


2 Romen:

DanieL AdiE said...

bermunajat kpd ALLAH..die maha mengetahui...
bykkn bersbr ye..

~ DanieL AdiE ~

zacky786 said...

manusia tak akan dpt lari dr "masalah" ..
dan xmencabar la kn klw xde "mslh" dlm kehidupan ...

y pntg ,, ko kna sntiase sbr dan tabah utk menjalani khidupan dr mse ke smse ..

smoge d'permudhkn sgala urusan kau hndkyer.. INSYAALLAH.. Amin..