»

Sunday 22 August 2010

Rayban Oh Rayban..






Rayban jenama kaca mata gelap yang sudah ku mulai suka dan menjadi kegemaran ku sejak dibangku sekolah lagi..pabila melihat orang yang terasa bangga memakainya..sambil kelihatan macho buat diriku..semasa di form 5 ,aku sudah membeli sendiri rayban yang agak murah di pasar malam..pada masa itu pun duet pun low budget sebab bawah umur dan bersekolah..so beli yang murah je..tujuan aku membelinya dahulu adalah untuk bergaya sempena jamuan High Table di asrama Sekolah Teknik Lipis dulunya..tahun 2006..tetapi tidak begitu sekian lama rayban itu mulai rosak kerana tidak tahan lasak.



.


semasa belajar di kolej pula..start di smester 2,aku mula membeli kembali rayban tersebut..aku ingin memakainya disebabkan kebanyakkan orang memilikinya semasa aku bersiar-siar di bandar Kuantan..aku membeli warna hijau kacanya..terasa aura kemachoan itu hidup kembali ke seluruh jasad ku..huhu.


kini aku kerap membeli kaca mata rayban ini..kerana menjadi trend aku sebegitu di setiap tahun kian menjelma..aku baru teringat dahulu semasa aku di sekolah rendah semasa di tahun 6 kalau tidak silap aku..aku bersama famili ku..ke fun fair..aku bermain game-game yang terdapat di sana..lama-kelamaan aku menang di pusingan yang kecil sahaja..aku dapat hadiah kaca mata..ianya seakan-akan brand rayban..tetapi tidak kerana ianya adalah kaca mata yang biasa yang hampir menyerupai rayban itu..ianya kecil sedikit daripada rayban-rayban yang biasa..

kini menjelang tahun 2010...dan pada hari ini,aku membeli rayban yang baru..bagi diriku..kerana aku sudah melihat trend muda-mudi kini memakainya kemana sahaja..seperti rayabn y
ang dipakai oleh vocalis Hujan-Noh dan juga Pijie-vocalis untuk band Bittersweet..aku pun membelinya serta-merta..memang agak cool dan macho kekadang aku melihat di hadapan cermin..huhu.. :)

2 Romen:

syiera bucuk said...

luv it 2....:-)

Hafizy Hiroki said...

yeah..i love2 to0 rayban..huhu :)