»

Thursday 5 August 2010

Got Splash at Panching Waterfall


arini bersamaan hari khamis iaitu 5 0gos 2010..aku bersama beberapa housemate yang lain pergi ke panching waterfall untuk mandi manda disana..pada pukul 4.10 petang tadi aku bertolak dari kuantan menuju destinasi yang dimaksudkan itu..perjalanan mengambil masa dalam setengah jam sahaja untuk sampai ke sana..aku ikut jalan IM 15 menghala sungai lembing..ikut jalan kampung di felda panching dan masuk ke dalam ladang kepala sawit dikiri kanan jalan sampai lah di panching waterfall..arini tidak ramai orang yang berkunjung di sana..selalunya keluarga,rakan dan orang awam pergi diwaktu hujung minggu sahaja..jalan dan suasana disekitar panching waterfall hari ini agak renggang sedikit..cuma ada segelintir yang bermandi manda di sana itu..


setelah sampai di tempat yang dituju..aku bergegas menuju betul-betul menghadap di waterfall nya..aku pun membuka segala pakaian aku untuk terus terjun dalam air yang sejuk itu..boleh tahan juga lah persekitarannya..adalah sekelompok budak-budak ipt mana pun aku tak tau..ada mandi disitu juga masa aku baru sampai..dan budak-budak muda dari tempat berdekatan sedang asyik mandi..















aku pun mandi seperti biasa..melakukan aksi terjun yang tidak seberapa itu..huhu..di panching waterfall akan ditutup pada pukul 6 petang..disebabkan itu,aku terpaksa mandi sekejap sahaja...sebab kami pun sampai disana agak lewat seperti yang dirancangkan sejak semalam..setelah puas mandi dalam masa setengah jam..kami pun bergerak untuk balik..aku pergi tukar baju dalam tandas..dan setelah siap kami ke kereta..kebetulan ada gerai yang menjual makanan ringan..kami pun membeli sekejap untuk menghilangkan rasa lapar..dan kami bergerak dalam pukul 6 .15 petang..pulang ke rumah..

2 Romen:

::FAIZ:: said...

dah lama aku tak naik jambatan gantung mcm tu... huhu....

Hafizy Hiroki said...

ada masa nnti ko pi lah br0..huhu..best gak tdi dpt mndi air terjun.. :)