»

Monday, 3 May 2010

Apa Masalah dia tu?


perasaan mula menyampah dan meluat pabila memandangnya..begini insan yang dianggap kawan..aku tak tahu sebab apa yang dia nak buang aku dari kawan dia..secara tiba-tiba dan sekelip mata..selama ni aku anggap dia member aku juga..dia tidak jelaskan kepada aku sebab,munasabab ataupun punca dia hendak menjauhkan dirinya dari pada aku..mengapakah dia memperlakukan aku sedemikian rupa??apa yang dia nak sebenarnya dari aku??mungkinkah selama ini aku tidak cukup baik dengannya..ataupun dia mahukan sesuatu yang luar biasa dari aku..aku rasa sudah cukup jikalau aku berbaik dengan nya..tetapi disebalik dia mahukan sesuatu yang aku sendiri kurang mengerti tentangnya..secara tiba-tiba dia ni mendiamkan diri selama berhari-hari..aku tengok cam biasa lah..selepas berhari dia seperti tidak bertegur selalunya..aku tak secara langsung tidak mempedulikannya..aku sendiri lakukan kerja sendiri..selang seminggu dia "buang aku dari kawannya"adakah ini suatu hukuman ataupun pernyataan sebagai seorang kawan..sekurangnya dia datang padaku dan jelaskan masalah dia dengan aku!..


aku pun malas nak layan sebab dia bermuka-muka dengan aku pada permulaanya..aku yang selalu hangout dengan dia kurang mengerti kini perlakuan dan sikapnya..dia bagaikan berubah menjadi lain..pastu cakap aku ni ada tipu dia lah..aku pun sendiri tak tahu..aku tipu pe kt dia??pelik2??...jauh bara dari api..lain dari dahulu yang selalu bercakap dengan aku..kini menyepi sebarang berita antara kami..aku ada terdengar dia bersembang denga member lain..dia cakap aku cam lupakan dia..bila masa lak aku lupakan dia..pelik2 je dia tu
DIA kini bagaikan musuh dalam selimut,tetapi dulu bersahabat baik..jikalau masalah dengan orang dan yang selalu membuat dia marah,dia akan bercerita dengan aku untuk meluahkannya..tetapi kini jika dia ada masalah dengan aku,dia tak nak meluahkan sepenuhnya terhadap aku..mengapa??puncanya dari mana??persoalan itu kian berlegar-legar diruang benuk otakku kini..aku seperti tidak mengenal dia lagi..kawan takkan tinggalkan camtu sahaja,tetapi dia perlu perbetulkan apa yang terjadi..konflik antara kami..bahkan lagi sekarang dia nak bermasam muka dengan diri aku lagi..aku pun tak paham dengan mentaliti dia tu..dah lah emosi tetapi aku ni kawan lama dengan dia..takkan nak beremosi dengan aku..at least cakap lah weii apa masalah ko dengan aku!!!paham...??


FCUKK U!!!!!!!

2 Romen:

::FAIZ FARISH:: said...

Sabarlah menempuhi liku2 kehidupan....

Hafiszi Isa said...

thanks faiz for ur advice :)