»

Saturday 3 April 2010

april - 4 (empat) abjad combination

---->1 ---->2 ----> 3 ---->4






Bulan April merupakan bulan yang keempat dalam sistem tarikh masihi bagi seluruh pelusuk benua ini..rentetan perjalanan banyak bermain di dalam bulan-bulan tertentu..peristiwa pelbagai kisah suka dan duka berlegar dalam kehidupan kita..seperti mana dalam bulan april ini..aku tidak tahu bagaimana april fool itu boleh dianggap hari yang bagus ataupun tidak..manfaatnya tidak ku jangka boleh diterima umum..tetapi hari april fool itu bagi kebanyakkan orang ramai menganggap itu adalah bulan bagi mengenakan ataupun tipu terhadap orang lain..aku rasa budaya april fool itu sebahagian daripada budaya barat..dan mula diikuti oleh negara-negara lain..bahkan diserapi ke satu dunia ini..

tidak banyak peristiwa dalam bulan april ini yang boleh aku ceritakan..tetapi lain lah kepada seseorang individu itu yang menyambut birthday party kerana menyambut kelahiran dalam bulan ini jua..dan bulan april ini juga bermulanya final examination bagi diriku..pada 22/4 sehingga 8/5 2010 ..bakal tiba nanti aku menduduki peperiksaan untuk semester keenam..banyak latihan dan membaca segala nota kaki dan buku akan ku susulinya kemudian..dengan exam bagi MUET yang baru hendak aku ambil pada semester ini..dengan berkat doa dan usaha diriku nanti ..InsyaAllah..akan menghadapi dengan kesungguhan berterusan..

aku akan sambung ke semester 7 di kolej yang sama..untuk mengambil satu subjek yang baru ku drop pada semester 6 ini..aku hendak berusaha mendapat setidaknya aku ingin perbaiki poiter aku..pointer yang lebih baik berbanding dahulu..untuk ku berjaya memasuki ke peringkat seterusnya..aku ingin bersama-sama dengan kekasihku meneruskan pembelajaranku di peringkat ijazah..bersama-sama mengharungi kisah hidupku dengan kekasihku suatu hari nanti..InsyaAllah..itu janjiku pada dirinya,kekasihku..

4 combination yang aku perkatakan pada tajuk yang ku terterakan adalah 4 abjad yang membawa kepada sebuah ayat iaitu - L.O.V.E..dan disusuli dengan nombor 1,2,3,dan juga 4..(4 bagi keseluruhan dalam pengiraannya dari no 1 sehingga no 4)..love yang bererti cinta,kasih sayang dan suka..merupakan perungkapan ataupun kalimah yang suci dan diyakini baik maknanya dalam kehidupan kita seharian..kalimah Cinta yang menerangkan suatu perlakuan kasih sayang..banyak makna iaitu kasih sayang antara Allah dengan Manusia,kasih sayng Manusia dengan Manusia,Kasih sayang Manusia dengan Haiwan..serta tumbuhan juga alam semesta yang indah telah diciptakan oleh Allah taala..Maha Kaya dan Maha pencipta Alam Semesta..kasihku kini hanyalah untuk dirimu juga dalam hidupku..tanpa dirimu jiwaku kosong..dirimu ,wahai kekasih adalah sinar penyeri bagiku kini..dirimu mewarnai suka dan duka hidupku..kemunculanmu terus menyelusup ceria dalam setiap nafasku..terima kasih sayangku..akan ku hargai dirimu sampai ke akhir hayat kita bersama..Amin.



4 Romen:

piewahid said...

slm,
bagus n3 ni...
moga cemerlang dlm exam :D

Hafizy Hiroki said...

thanks.. ;)

zulkbo said...

salam..
berinfo entri ni
moga berjaya dalam exam..

Hafizy Hiroki said...

thanks to zulkbo..im appriciate ur wish.. ;)