»

Sunday 18 October 2009

Amuk Di No 43



hari ni hari ujung minggu,ahad..hari yg sesuai utk mengerjakan rumah yg sekian lama menyepi tidak diusik segala butir-butiran sampah dan debu di atas lantai..

memulakan kegiatan masing-masing utk
mengerjakan dan membelasah rumah dgan secukupnya..dari dalam isi rumah sehingga luar rumah..mula2 kami org mengayun penyapu di ruang legar tamu dan dapur..adegan2 selongkar dan menyeludup sampah2 dimulakan..dari segenap pelosok penjuru sampah disapu..

mengatur strategi mengumpul sampah dlm beg plastik itam..dan menyusun barisan2 selipar dan kasut menjadi barisan kawad yg cantik serta statik...di luar rumah aku
mengamuk kepada rumput dan lalang2 yg memanjang di halaman rumah..aku mengimbas parang ke arah mereka(rumput)..bagi meratakan suasana halaman yg dulunya indah nan permai..kini aku membasmi rumput kelihatan pendek sedikit...agar tiada musuh dalam rumput..iaitu ular atau binatang berbisa yg lain...kemas sudah bahagian depan rumah,dari dahulu yg kian tumbuh bagai lalang belukar...

selepas itu,mmber rumah aku yg lain,wan dan dayat..mengerjakan
kawasan pesisir dapur yg kian dilanda bau-bauan air...mereka pun memberus dan mencuci lantai dapur..menyusun perkakas dapur..
begitulah,kisah gotong royong di rumah sewa aku..bersama gan mmber2 aku yg lain..walaupun duduk kt umah sewa..kiter kenelah gak jaga kebersihan dan persekitaran rumah tersebut..seperti mana di rumah kita sendiri..sekian,citer ini dilaporkan oleh sy,fizy lollipop utk korang sume..huhu..muaxhh.. (^,^)

3 Romen:

shara shyy :) said...

ahahaa.agak klaka cite nihh !
bole msok dlm buku laa.ahhaa.
i ingt an mengamok psal pew td uh.ahahaa.

anastasheeka said...

weh. kemas la umah aku gak..hehehe :P

ajib said...

pas nih umah ak lak hahahaha