»

Monday 27 June 2011

Part Timer at Hyatt Regency Club





salam kengkawan semua,

kali ini aku nak bercerita sedikit tentang kerja aku buat pertama kali
di hotel hyatt regency club,kuantan pahangaku masa mula-mula membawa diri ke sana
disebabkan ada cousin aku masukkan kt sana tu. hari sabtu,masuk keje terus tu,sebagai
part timer di department housekeeping.xde training dan lain lagi terus je follow bdak
permanent buat bilik terus.tapi masa buat kerja mulanya tu rasa okay lah jugak..
walaupun rasa panas dan bak kata orang kena menyesuaikan dahulu dengan suasana
ni aku nga melipat towel untuk turndown service ataupun overtime

tempat kerja yang baru.masa mula-mula aku masuk kerja sama-sama dengan adik aku jugak..
kami orang department yang sama..suasana di hyatt regency kira bagi aku oklah jugak walaup
un
rasa x semegah mana hotel pun..aku rasa semua hotel di sekitar kuantan ni serata but hotel zenith
yang baru dibuka di hadapan east coast mall baru lagi,sebab tu nampak gah sedikit lah berbanding
ni adek yang dah bkerja sebagai housekeeping permanent sekarang

yang dah bertapak lama di sini..sebab zenith center city,dan strategik lokasi nya..
but hyatt ni bestnye dihadapan beach and lautan yang tersergam indah..because of that,hyatt di
kuantan ni kira nampak bagimata orang yang memandangnya terkagum dan exclusive
katanya..huhu..



aku bekerja sebagai part timer masa hujung bulan 4 lepas,selepas tu samapi cukup dalam sebulan
supervisor dan maid permanent

sampai bulan 5 dah..aku beralih ke restauran hyatt jugaksebagai guest services..nama cafe housenya "kampung".
di sini tempat-tempat di hyatt nama seperti sampan,cakar,olympic club dan laen lagi adalah
nama yang
dibuatuntuk melabelkan sebagai nama yang tradisional kirenya dan bagi orang ingat kowt untuk di hotel ni..
kalau nak diikutkan aku lah,kerja diantara housekeepingdengan guest service di "kampung" aku rasa better kat
housekeeping kowt..sebab kat kampung lagi teruk..cam2 kerja kena buat xde specific dalam sesuatu tugasan..
pastu xde shift lak tu..straight 16 hours la katakan..kalau housekeeping pun 12 hours itupun include dalam
buat kerja over time je 12 hours tu..kire oklah tu..kerja paling busy pun sebab que room je and
check out
check in masa ramai guest datang..aku paling x suka kalu time busy je dalam housekeeping ni masa busy
aku buat sesorang..at least bagi helper..sebab letih dowh,nak kejar bilik stayover agi yang que room agi..
mampos aku..huhu..


ni office hskp


sekarang bulan enam ni xde lah busy mana pun..aku pun datang kerja pun masa diowank panggil
emergency je..time ramai guest sesuatu masa je..aku punmencari kerja lain buat sementara waktu ni..
boleh lah masok dalam duet poket sikit..aku pun pokai kekadang tu jugak..kire banyak jugak nak kena
buat part time nisekarang dapat kerja kat seven eleven dekat-dekat area air putih..dekat sikit dengan
rumah sewa ni..senang sikit sebab ada shift xdelah straight sangat..hope soaku boleh jalankan job di
seven E ni dengan baik..nak mintak kerja di kerajaan payah sekarang ni..aku pun dah amik borang SPA
di wisma pahang bulan lepas..tapitak tau lah dapat ke tak ni..hope dapat lah ..aku berharap2 sangat
dapat kjerja di kerajaan ..boleh menjamin masa depan aku nanti..xdela terhangguk2 je kerjanya mencari
sana sini income yang tak menentu ni...di bawah ni aku de paprkan kerja part time aku di housekeeping..
picha-picha di restoran x sempat ambil sebab busy giler ..ini jelah yang dapat aku paparkan setakat ni..
di akhir kata, salam satu malaysia..bye adios ... :)

0 Romen: