»

Monday 25 October 2010

The Other Guys




secara tetiber dak umah aku ajak pi tengok movie the other guys ni..amik tiket pukul 10.15 malam..aku pon dengan tak mandi nye agi bergegas lah turun untuk join sekali ..haha..lantak lah orang nak kata apa kan..ade aku kisah..huhu..



lagi 7 minit camtu aku dengan diorang ni pon bergerak lah..aku pi dalam tiga orang saja..aku ,paan dengan adik dia..bertolak dalam keadaan cuaca yang agak muram kerana hujan renyai sejak petang lagi..aku nak pi jogging pon ase terbantut..so, berbalik kepada cerita tadi..sampai lah aku kat ecm atau lebih dikenali dengan gelaran east cost mall,kuantan.. terus kereta si paan ni menuju parking lot kat area atas sekali..beli tiket selepas itu..nasib masih sempat agi..agak express jugak gerak dari rumah tadi..



kami pon masuk lah ke level 2 kat panggung no 2 jugak..orang tak begitu ramai pada ketika ini..adalah sekelompok camtu yang tengok cerita ni..aku didepan baris seat 6,5 dan juga 4.. sebelah lak de couple..nasib lah diorang duduk jauh ckit..aku pun x selesa cmtu ..haha..sebab takot aku jeles lak nanti..haha..cerita bermula dengan seperti biasa..dimulai dengan preview iklan dan iklan untuk cerita-cerita yang lain..bermulanya cerita,kisah dimana pegawai polis yang cuba menjadi hero seperti hero polis yang selalunya mengambil semua kes jenayah yang berat..dan the other guys ni nama di dalam cerita ini iaitu Allen Gamble dan juga Terry Hoitz merupakan dektektif biasa cuba untuk menjadi hero pada waktu yang sama..mereka ini selalu dibuli di pejabat dan dianggap teruk dan leceh dalam kerja mereka sebagai anggota polis..oleh itu,mereka cuba untuk mengubah pandangan pihak yang lain dengan mengatasi satu kes yang serius ..iaitu kes pelaburan yang melibatkan dadah dan penyelewengan dalam pelaburan..dibintangi oleh the rock sebagai danson ..tetapi aku ingat dia berlakon sepenuhnya..tetapi sebaliknya, dia hanya ada dalam babak yang mula-mula saja..lepas itu,diganti pulak dengan babak yang lebih kepada pelakon yang lain..cerita nya biasa-biasa saja tetapi yang membuatkan menarik adalah ianya mengandungi unsur2 humor disitu..itu yang membuat kan penonton semua tergelak dan suka menonton nya malam tadi..aku pun tergelak jugak..lawak bengong2 belaka..haha..kalau korang nak tau lebih lanjut cerita nya ..korang pi lah tengok kat cinema yang berhampiran dengan tempat korang ek..huhu..baru korang boleh feel nya yang tersendiri..




4 Romen:

zacky786 said...

cmbest jerr..
nk tgk arr mggu nie.. lynn.~

Hafizy Hiroki said...

yup..lawak dowh citer ni..haha..citer biasa je kowt..

DanieL AdiE said...

mcm best je....

~ DanieL AdiE ~

Hafizy Hiroki said...

best..pi lah tgk sndri..feel it..hoho