Friday 9 July 2010

Cinta itu Hadir Padaku..

pada mulanya aku tidak meyangka kehadiran si dia dalam hidupku kini...diriku dihambar rasa kekecewaan dahulu bersama orang yang aku cintai..tetapi ada hikmah yang menimpa diriku itu..kini,sinar percintaan itu menyinar kehidupan kembali..membawa pelayaran yang baru untuk aku terus menjalani seperti biasa..
cinta baru ini sangat memujaku sehingga aku percayakannya..aku merasa sangat dihargai pabila perhatian si dia kini yang begitu menyayangi sepenuh hati..sejak hari semalam dia telah datang padaku untuk pertemuan yang pertama kalinya..dia turun ke tempatku untuk mengotakan janji bagi first date kami..si dia yang daku panggil dengan gelaran sweet candy telah tiba dengan selamatnya pada pukul 12.17..aku dengan segera menjemputnya pada hari jumaat..selepas itu ke hotel exclusive L.A Hotel yang berdekatan terminal bus dan juga stadium makmur..
selepas itu,aku kembali ke rumah untuk bersiap-siap pergi menunaikan solat jumaat..pada pukul 2.20 aku pergi semula ke hotel untuk berjumpa dengannya..kami pergi makan di padang lalang..selesai makan kami pergi ke destinasi seterusnya iaitu Megamall Berjaya..kami berjalan sekitar ruang legar mall itu..aku mengajaknya untuk bermain bowling..ternyata si dia terror bermain..aku kagum ..huhu..tetapi itu tidak mematahkan semangatku untuk terus bergelar juara bagi kedua-dua games...huhu.. ;)

tamat sudah permainan bowling itu..kami keluar dari mall untuk ke east coast mall a.k.a ECM untuk melihat-lihat suasana dalamnya..untuk kenalkan pada si dia tempat-tempat di kuantan ini..selepas beberapa minit kemudian, aku terserempak dengan budak-budak rumah aku,jadi aku perkenalkan si buah hati kepada mereka..menyambut dengan kemesraan..selepas puas pusing keliling ecm..aku membawa si dia ke pantai teluk cempedak atau lebih dikenali dengan TC di sini..bersiar-siar dan meluangkan masa dengan si dia..kami juga sempat bergambar bersama untuk kenangan pertama kami..

kami menapak di teluk cempedak seketika menikmati udara nyaman bayu..hari pun berlalu dengan mendungnya..kami pun bergegas pulang semula ke hotel...tidak sempat sampai di hotel..hujan mencurah-curah membasahi kuantan..kami pun basah kuyup akibat kelewatan untuk pulang dan kebetulan pula jalan pula sesak dengan deretan kereta membajiri seluruh kota ini...tetapi itu akan diabadikan kenangan paling manis dalam hujan kuyup..haha...

kami duduk di hotel sementara untuk menunggu hujan yang reda sedikit..aku menggu si dia di bilik untuk mandi dan menukar baju..lama juga untuk menanti reda dari hujan yang lebat tadi..aku mengajaknya ke pasar malam yang berdekatan rumah sewa aku..aku pun membawanya..dan sehingga sampai di kawasan rumah aku..aku menyuruhnya untuk tunggu sebentar di kedai makan depan rumah..aku balik untuk menukar baju dengan segera..aku membawa payung sekali untuk menutupi sekiranya ada hujan rintik berlarutan..selepas itu, aku pun berjalan dengan si dia menuju ke pasar malam..pasar malam pun kebanyakan para-para penjual makanan disitu sudah bersiap untuk menutup..kami sampai agak lewat sedikit akibat cuaca yang tidak menentu bermula petang tadi..si candy membeli makanan untuk diamakan di hotel sahaja..si dia membeli nasi kerabu dan aku pula nasi ayam dengan air tebu.. ;)

kemudiannya selesai membeli..kami berpatah semula ke hotel..untuk makan di sana..aku juga menunjukkan rumah sewa aku untuk kenalkan saja..kami pergi semula ke hotel..makan bersama-sama...pengalaman yang manis tak mungkin dilupakan..terima kasih cinta..pada keesokkan harinya iaitu sabtu..si dia bersiap-siap untuk balik ke KL ..dan selanjutnya ke Penang..di KL, dia tidur di rumah kakaknya..aku menghantar si dia ke terminal bus..sampai di perkarangan terminal bus..kami makan sekejap di kedai mamak..si dia teringin makan meggi goreng..so, kami makan meggi goreng bersama - sama ..selepas itu, kami naik ke atas terminal untuk mencari tiket ke kl..si dia naik bus Bulan Restu..pukul 12.30 bertolak..kami menunggu bus itu sampai pintu dibuka..aku bersalam dan memeluknya dengan rasa kasih sayang..walaupun berat hati untuk tinggalkan si dia..itulah detik pertemuan yang terindah...terima kasih sayang di atas keikhlasan cinta mu curahkan pada diriku ini..

2 Romen:

Hazirah Izyan said...

apasal kau nie sweet sgt~ adoi~
susah nk cr bf yg nk hargai gf cmnie..smpy tulis kat blog.. klau gurls tu bese dah nk tulis2 cmnie..
takpe2.... hope kowang bahagia smpy bila2... (^_^)

Hafizy Hiroki said...

hargai lah..sbb dia syg aku sgt2..huhu...ok :) thanks ya..